Siirry pääsisältöön

18. Tiina Heinonen: ”Mä oon niinku kameleontti” + 50 muuta sattumanvaraista totuutta

”Mä oon niinku kameleontti” + 50 muuta sattumanvaraista totuutta

 

1. Kertoja kertoo narratiivinsa aina vetävasti, mielellään niin, et se vähän valehtelee, tyyliin:

2. Mä en oo niinku mun perhe

3. Mä tarkotan: mä en oo koskaan ollu niinku mun perhe

4. Marraskuu on mun lempikuu

5. Tai oli: siihen asti, kunnes mä ymmärsin, mitä marras tarkoittaa

6. Marras; kuolevaa tekevä ihminen

7. Tää on varmaan se syy, miks vielä viime vuonna lähetin Dear Ekille kysymyksen siitä, pitääkö olla huolissaan, kunnes mulle kerrottiin, että nykyään ne lähetetään primetime-ohjelmaan, jonka nimi on ”Pitääkö olla huolissaan?”

8. Luen romaanit loppuun

9. Mä en oo ns. cheap

10.            Mä oon niinku kameleontti

11.            Tää ei oo mikään sepite, vaan tosiasia

12.            Mun numero on 03825

13.            Jos sä soitat siihen ne sanoo sen ”valitsemanne numero ei ole käytössä” jne.

14.            Sit sä teet just niinku ei pitäis: sä et tarkista numeroo

15.            Sä et aattelet, et sua on huijattu

16.            Kaikkia on huijattu

17.            Leikittäiskö Matrixii? (Mä oon Trinity)

18.            INFINITY, tajuuks?

19.            MÄ OON NIINKU KAMELEONTTI

20.            Eikä saukot pidä toisiaan oikeesti kädestä ku ne nukkuu

21.            Oon nähny, oon eläin

22.            Tai siis Wonderwoman

23.            Mut tähän sit ihan pienellä: with no wonder

24.            Susta tää on vaan jotain ylimielistä maniaa, eikö

25.            Infinity?

26.            Tritity?

27.            Sandra Dee?

28.            Iso Dee? (ONKO TODELLISIA?)

29.            Ja jos mäkin vaan haluisin olla sulle hyvin hellä, ni mitä sitten?

30.            = Kriisi

31.            Vähän samalla tavalla, ku ekaluokalla kutsuin kaikki mun synttäreille ja ymmärsin, et oon introvertti vasta, kun oli jo liian myöhäistä

32.            Niin siis, mä tarkotan, et oisin halunnu olla vaan mun huoneessa sillä tavalla yksin

33.            Vaikka mut on luotu rakastamaan

34.            I love you

35.            I love you too

36.            Mulla ei ollu lapsena unileluu

37.            Siitä johtuu varmaan sekin, et mä en kestä kattoo ketään silmiin ku mä nukun

38.            Iltasatu; siks, ettei ilta satu

39.            Hyvää päivää, minun nimeni on

40.            ___________

41.            Nyt mä nukun

42.            Tai en

43.            Vielä ei ole hyvä yö

44.            Mä tarkotan; ei paljoa pimeyttä

45.            Siitä viis

46.            Kohta mulla ei ole mitään sanottavaa, tää on ihan niinku sillon lapsena

47.            Blackout

48.            Niinku silloin ku sanottiin, että Britneylle kuuluu ihan hyvää

49.            Mä meen nyt

50.            Ihan just

51.            Tarkotan, nyt

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

27. Seena Talvi: Wellness Center -manifesti

 

5. isa hukka: ramparuoho - katkelmia

  isa hukka: ramparuoho - katkelmia Kirjoittaja työstää parhaillaan Pääsky Miettisen kanssa kirjallista projektia, jonka materiaaleista tämä teksti on koottu. Projektin työnimi on ‘ruumistaimet’, ja se julkaistaan vuonna 2024. 1 ramparuoho itämässä: aladdinin parkkis, rivitalot, kuuset, katuvalot, männyt, hylätty pelto, koivut, kiiltävä auto, metsänlaita, röökin katku, kertsin tyhjät viinapullot, roskat polulla, kasvihuone, kappeli, 21-vuotiaiden kanssa seurustelevat 14-vuotiaat, ryteikkö, äänekäs riitely, kukoistavat muratit, piilopaikka yläkerran suuressa pyykkikorissa, roska-astiat, ojanpenkat, käytetyt neulat, kadonneet faijat, nurmikot, pensaat, pihat, pyörät, jauheliha, sakkoliha, tyhjä aski, liikkumaton järvi, harmaantunut polku, piilopaikka sängyn alla, mätänevät muratit, mopot, ES, tumpit, koulu, home, espoolainen gangsta rap, laitos, KiVa Koulu -hanke, tienaavat faijat, puistot, hiuslakka, jättitramppa lasisen omakotitalon pihassa, luistelukenttä, kuolleet faijat,